יום חמישי, 8 במרץ 2012

חמין


חמין מבית רננות/תמר כהן
הכנת החמין בשיקופיות

אפשר להקטין כמובן כמויות . 
בסיר מאד גדול אני שמה מעט שמן בתחתית , ( הסיר בגודל 12 ליטר . ) 
פורסת 4 בצלים גדולים לפרוסות עבות ומרפדת את הסיר כשכבה ראשונה 
( למען תתן טעם ושום דבר לא ידבק ) 
מעל אני מוסיפה שני סוגי שעועית שהושרו לילה קודם ( לבנה ואדומה )2 כוסות . 
ואני מוסיפה 1 כוס חומוס שהושרה ללילה . 
ואז אני מוסיפה בתוך 2 שקיות קוקי באחת 1 כוס אורז נקי ובשניה 1 כוס גריסים ( או חיטה ) 
מעל אני מוסיפה חתיכות בשר 1 ק"ג ( בדרך כלל צלעות או שפונדרה שיהיה מעט שמן ) 
מעל אני מוסיפה כמה חתיכות עוף כרעיים /שוקיים . 
וכמה תפוחי אדמה לרבעים + 2 שומים שלמים . ( הפעם תפוחי אדמה כימעט שלמים 
ולא היו לי ראשי שום אז הוספתי שום קנוי מצונן של צבר . ) 
ואז אני מוסיפה בייצים קשות כמספר הסועדים ועוד כמה . 
אני מתבלת בין השכבות בפפריקה אדומה , טיפונת פפריקה חריפה ,
כמון , פלפל שחור גרוס , וכורכום ומלח ( מערבבת קודם את התבלינים עם 
המלח ומוסיפה בפיזור ביין כל השכבות . ) 
מוסיפה מים לסיר עד גובה כל התכולה ומתחילה לבשל - 
אחרי רתיחה ראשונה אני שמה על אש קטנה בערך לשעתיים ואז מעבירה 
על מבודד חום 
לפלטת שבת ומכסה בשמיכה . 
קרו מקרים שבישלתי רק על אש קטנה  מאד בערך כ14 שעות . 
לפעמים יש יותר מדי נוזלים אחרי כמה שעות בישול 
ואני מוציאה אותם במצקת . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה