יום שלישי, 2 באוקטובר 2018

קציצות מצוינות באדיבות יונית צוקרמן - הקציצות של סבתא סולטנה .

קציצות בהמלצתי המאד חמה  מבית  יונית צוקרמן .

המינוס היחיד בקציצות הנפלאות האלו .... שלהכין אותן ממש הרבה עבודה

אבל הן שוות שוות כל דקת עבודה .

הקציצות האלה מעדן יש להם קסם. בכל תבשיל הן מקבלות טעם אחר. ויחד עם זאת בכל תבשיל תמצאו שהן תמיד נימוחות תמיד עסיסיות ותמיד טעימות .
הערות שלי רננות תמר כהן בסוגריים עם * .
בסוף המתכון תמונות של תהליך ההכנה .

                                                   



החומרים :

חצי קילו חזה עוף טחון

150 גרם בשר טחון, רצוי שפונדרה. [לא חובה בשר שפונדרה אבל בשר טחון בהחלט חובה זה חלק מהטעם]
( * הוספתי 400 גר' בשר טחון צלעות מס' 2 )

בצל , גזר, קישוא, תפוא. פטרוזליה וכוסברה.

( * הוספתי 2 בצלים 2 גזרים 2 תפוחי אדמה מבושלים 2 קישואים 1/2 חבילה גדולה פטרוזיליה קצוצה בלי כוסברה )
תבלינים :ראסל אל חנות, מלח פלפל לבן אבקת מרק עוף,כורכום
( * לא הוספתי ראס אל חנות )

ביצה XL
( * הוספתי שתי ביצים בגודל L )

ציפוי : סולת , קמח, ביצה.

רוטב : 3 בצלים ענקים , כורכום ,אבקת מרק, סוכר.

אופן ההכנה :

לפני שמתחילים מרתיחים תפו"א  עד למצב פירה. בזמן שהוא על הגז לוקחים קערה ומתחילים לערבב את הבשר עם חזה העוף הטחון. אח"כ לגרד בפומפיה גזר קישוא בצל. אחרי זה [כן אחרי הגירוד בפומפיה]לקצוץ עוד הפעם דק דק.ולהכניס לקערה.

לקצוץ רבע צרור כוסברה ורבע צרור פטרוזליה ולהוסיף לקערה. למעוך את תפוא ולהכניס לקערה.[זה חלק מהסוד התפוא המעוך כמו פירה] לשים רבע כפית כורכום,כפית ראסל אל חנות.כף שטוחה אבקת מרק עוף טיפה מלח טיפה פלפל לבן. ביצה גדולה ולערבב טוב עד ליצירת תערובת חלקה ואחידה.

חשוב מאד להסביר שתיבלון זה עיניין של זמן עד שמפתחים רגש.לכן אל תפחדו לתבלן כפי ראות עינכם וטעמכם.גם לא לפחד לטעום. לא קורה כלום

נשארים חיים. מבטיחה לכם.

אחרי שערבבנו טוב ויצרנו עיסה אחידה. להכניס הכל למקרר לחצי שעה -שעה בכדי שהעיסה תתפוס טעמים.

אחרי שעה להוציא מהמקרר. להכין 2 קערות.

קערה אחת של ביצים מקושקשות, קערה שנייה כוס סולת עם חצי כוס קמח מעורבבים כהלכה.

למי שלא אוהב סולת יכול רק קמח. אני אישית מתה על זה כי זה מעניק קראנציות עדינה וטעם חלומי.

מכדררים קציצות בגודל בינוני, טובלים בסולת-קמח ואח"כ בביצה ומטגנים במחבת עם קצת שמן.
מאחר והקציצות נכנסות לבישול אין צורך לטגן אותם טיגון מלא, הזהבה קלה משתי הצדדים ולהוציא.

אני בד"כ משתמשת ב3/4 מכמות העיסה ומטגנת קציצות לרוטב.

ואת הרבע הנותר אני שומרת לסיר אפונה ובעזרת ידיים רטובות אני עושה קציצות קטנות וזורקת לסיר .
ולא תאמינו אותה קציצה , טעם אחר, קסם של קציצה. למי שרוצה המתכון לסיר אפונה נמצא

זה כמובן לא חובה אבל אני בעיסה אחת עושה 2 סירים :-)))

נחזור לקציצות המטוגנות .אז אחרי שטיגנתי את הקציצות.אני לוקחת סיר סוטאז רחב. ואני פורסת לתוכו 3 בצלים ענקים.

אם אין לכם ענקים אז 4 גדולים.

אני פורסת את הבצל ומתחילה לאדות אותו אחרי עשרים שניות שופכת מעליו שמן בנדיבות ומאדה עוד 4 דקות.

אחרי 4 דקות אני מוסיפה 2 כפות סוכר ומערבבת את הבצל ומאדה אותו עד הזהבה קלה.

כשהוא מזהיב קלות אני מוסיפה לו בין כוס לכוס וחצי  מים רותחים [מים זה תלוי בגודל הסיר והכמות ]כף אבקת מרק עוף.
רבע כפית כורכום טיפה פלפל לבן.

מערבבת טוב, וסוגרת את הסיר ולא שוכחת להנמיך את האש. נותנת לרוטב הבצלים להתבשל במשך רבע שעה לבד.

אח"כ מכניסה את הקציצות. ומעבירה את הסיר ללהבה הכי קטנה שיש לכם בגז.
ונותנת לו בישול של חצי שעה נוספת לפחות!!!
( * אחרי 20   דקות בישול הוספתי פטריות 2 פורטבלו ו5 שמפניון חתוכות ובישלתי יחד עוד 10 דקות . )

ויש לכם קציצות מעדן !

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה