יום שלישי, 21 במאי 2019

כדורוני בשר עם הרבה ירקות


                                             


החומרים לכדורי הבשר :
1/2 ק"ג בשר טחון ( צלעות מס' 2 שהקצב טוחן לי )
400 גר '  חזה עוף טחון ( אני קונה ומבקשת מהקצב שיטחן לי
או שאני טוחנת בבית )
2 גזרים בגודל בינוני מרוסקים במגררת
1 בצל גדול ממש או שניים בנוניים מרוסק במגררת
1 תפוח אדמה גדול קלוף מרוסק במגררת
3 ביצים בגודל L
מלח , פלפל שחור , ( כמות לפי מה שהמשפחה אוהבת
את הכמות שלי ניתן לראות בתמונות בבלוג )
מהכמות הזאת יצאו לי 51 כדורונים בגודל בינוני ( בתמונות )
השתמשתי  ב30 ו 21 הקפאתי לפעם הבאה או לשימוש אחר .

ירקות :
שלושה בצלים בגודל בינוני
4 שיני שום כתושות
שני גבעולי סלרי חתוכים
5 תפוחי אדמה קטנים ( כי זה מה שהיה לי בבית – אבל אפשר שניים בגודל בינוני )
7 פלפלונים צבעוניים
כ1 כוס דלעת לקוביות ( תמיד יש לי שקיות במקפיא )
3 תחתיות ארטישוק
1 סלסלת פטריות שמפניון
שני חופנים של עלי סלרי קצוצים
תבלינים לבישול ושמן :
4 כפות שמן
1 כף גדושה תבלין טוסקנה , חצי כפית כורכום ,
3/4 כפית פש"ג , 2 כפות פפריקה , 1 כף תבלין גריל עוף .


אופן ההכנה :
להכין את תערובת הבשר ולתת לה לנוח חצי שעה בנתיים לרחוץ ולחתוך את הירקות לגודל הרצוי ( הכל בתמונות )
לעבוד לפי הסדר המוצע כאן בבקשה :
בסוטאז' הכי גדול או בסיר עם קוטר גדול לחמם טיפונת את השמן ולהוסיף את התבלינים לטגן מעט יחד ולהוסיף מלח ( בשלב הזה נרתיח כ1 ליטר מים בקומקום )
להוסיף את הבצל החתוך לחצי ולפרוסות ולטגן מעט עם התבלינים ולהוסיף את השום הכתוש גבעולי הסלרי החתוכים ואת תפוחי האדמה החתוכים לחצי ( או עם הם גדולים יותר לרבעים )
להוסיף את המים החמים ולבשל יחד כ15 דקות אחרי הרתיחה עם מכסה על להבה בינונית ,
בשלב הזה על מגש נכין את הכדורונים .
להוסיף את הדלעת והארטישוק שחתכנו לרצועות עבות ואת הפלפלונים החתוכים לבשל עוד 7 דקות יחד .
זה השלב שבו נוסיף את הכדורונים כדאי לבדוק באם חסר נוזלים להוסיף ככוס מים רותחים .
כשמוסיפים את הכדורונים מפלסים מקום בעזרת כף בין הירקות אחרי הרתיחה לבשל עוד 7 דקות עם מכסה ולהפוך את הכדורונים
בשלב הזה להוסיף את הפטריות החתוכות ולבשל עוד 10 דקות על אש בינונית עם מכסה .
באמצע זאת אומרת אחרי חמש דקות לפזר את עלי הסלרי הקצוצים .
לבדוק טעמים אולי צריך להוסיף מלח לערבב טיפונת 
וכאמור לבשל עוד חמש דקות
לכבות את האש ולהשאיר מכוסה כ15 דקות לפני ההגשה .
הערות בונות :
ניתן להשתמש עם איזה ירקות שיש בבית ואתם אוהבים .
טוב להגיש ליד אורז לבן , או פירה או פתיתים .
ניתן להכין רק עם ירקות ואז זה מאכל טבעוני מצוין 
אני אישית אוכלת רק את הירקות עם אורז .










                                     






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה